Pravidla pro odmítnutí či ukončení kontaktu s klientem
• Hrubá slovní agresivita, urážky a slovní
napadání pracovníka uživatelem.
Pracovník může kontakt odmítnout či ukončit v případě, je-li uživatelem služby hrubě napadán, urážen a vulgárně osočován, je-li mu vyhrožováno násilím. Pracovník upozorní klienta, že za těchto okolností s ním nemůže pracovat, doporučí mu kontakt ve chvíli, kdy uživatel může nebo je schopen tyto zásady dodržet
·
Podnapilost
či jiná intoxikace uživatele.
Pracovník může ukončit kontakt s uživatelem v případě jeho silné podnapilosti či jiné intoxikace, kdy řeč je již setřelá, nesrozumitelná, uživatel nereaguje a nespolupracuje. Kontakt pracovník ukončí s odkazem na jeho opětovné navázání ve stavu střízlivosti. Výjimkou jsou situace, kdy klient započal pokus o sebevraždu.
• Zneužití Linky důvěry SOS uživatelem za jiným účelem, než je stanoven pro službu telefonické krizové pomoci.
Pracovník může kontakt odmítnout či ukončit v případě, že uživatel chce linku využít/zneužít k jiným účelům, než jsou stanoveny pro službu telefonické krizové pomoci: zábava uživatele, naplňování volného času uživatele, obchodní zájmy uživatele apod.
• Zneužití Linky důvěry SOS uživatelem za účelem sexuálního uspokojení.
Pracovník sdělí uživateli služby, že v této situaci s ním nemůže vést rozhovor a odkáže jej na navázání kontaktu, kdy uživatel může nebo je schopen zásady pomoci dodržovat. Pracovník může uživatele odkázat na možnost využití služeb erotických linek.
• Uživatel nekomunikuje verbálně nebo písemně v českém jazyce na úrovni, aby rozuměl obsahu poradenského rozhovoru;
• Linka důvěry SOS nemůže naplnit zakázku klienta (klient potřebuje či vyžaduje odborné poradenství – např. z právní, zdravotní a jiné oblasti; zakázka nespadá svým obsahem do služeb telefonické krizové pomoci – např. zájem o dlouhodobou terapii, přebírání kompetencí jiných poskytovatelů. Na tuto skutečnost uživatele služby upozorní a nabídne či zprostředkuje mu služby jiného poskytovatele.
• Zakázka klienta je naplněna.
• Je-li
zakázka klienta naplněna a další kontakt již není naplňováním cílů služby, může
pracovník navrhnout ukončení kontaktu. V odpovídajícím případě nabízí možnost
opakovaného kontaktu s Linkou důvěry SOS.